Word stress de baasStresspreventie trainingen

We kunnen er niet omheen, stress is een groot probleem.
Uit onderzoek van CBS en TNO 2018 blijkt dat stress momenteel beroepsziekte nummer 1 is in Nederland.

Los van het persoonlijk leed voor de medewerker hangt er een bedrijf gerelateerd prijskaartje aan een burn-out. Gemiddeld blijft een medewerker door een burn-out 242 dagen thuis en kost verzuim een werkgever zo’n € 250.- per dag. Een burn-out van een werknemer die 8 maanden duurt kost al gauw € 60.000 exclusief de kosten voor vervanging aldus TNO.

Als werkgever ben je veel tijd, energie en geld kwijt om de werknemer weer aan het werk te krijgen. Wil jij binnen jullie organisatie deze torenhoge kosten voorkomen en wil je écht goed werkgeverschap laten zien?

Alle reden als werkgever om actief een beleid te maken op duurzame inzetbaarheid. Een beleid waarin vitaliteit en preventie centraal staan. Ik zet in op preventie. Voorkomen is immers nog altijd beter dan genezen!

Stresspreventie trainingen

Duurzaam inzetbaar

Ben je binnen jullie organisatie zoekend naar de inhoud van een duurzaam inzetbaarheid beleid?
Staat het verzuimbeleid maar kunnen leidinggevenden wel wat ondersteuning gebruiken in hun preventieve rol?

Ik help met dergelijke vraagstukken. Altijd maatwerk en altijd toegespitst wat passend is voor jullie organisatie.

Om meer aandacht te geven aan het belang van preventie geef ik trainingen voor leidinggevenden. Daarnaast verzorg ik workshops voor medewerkers over stress met de titel “had ik dit maar eerder geweten over stress”.

Voor mij zit dáár de sleutel tot het voorkomen van langdurig stress gerelateerd verzuim: kennis. Kennis over ons brein, over de werking van ons stress systeem, kennis over welke persoonskenmerken mij en wellicht ook jou vatbaarder maken voor stress.

Wat houd de training in?

In één dagdeel leer ik jouw team alles over stresspreventie. Van het voorkomen van stress tot een goede aanpak bij langdurig stress gerelateerd verzuim. Zo zetten we een stap om langdurig verzuim te voorkomen. Daarom is mijn training een must voor elke organisatie. Alles waar jullie organisatie behoefte aan heeft komt aan bod. Dat doen we niet alleen met theorie. We gaan vooral interactief aan de slag met een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen, praktische tips en herkenbare voorbeelden.

Je krijgt antwoord op de volgende vragen:

  • $Wat zijn de lichamelijke signalen van stress en hoe herken je die?
  • $Wat is het verschil tussen stress, overspannenheid en burn-out?
  • $Wat zijn de mogelijke gevolgen van stress?
  • $Hoe kun je uitval door stress beperken?
  • $Wat kun je van iemand verwachten als diegene burn-out of overspannen is?

De resultaten

Na afloop van de training…

kun je het op tijd herkennen als het een medewerker te veel wordt

kun je concrete tips geven voor stresspreventie

kun je passende hulp bieden aan een medewerker die burn-out of overspannen is

weet je wat je kunt verwachten van een medewerker die overspannen of burn-out is

kun je stress-symptomen bij jezelf herkennen. En daarop inspelen.

kun je een goed stresspreventieplan maken voor jouw organisatie

heb je veel concrete handvatten om stress in jouw bedrijf tegen te gaan

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een training in jouw bedrijf?

Helaas is het onmogelijk verzuim volledig te voorkomen. Bij uitval bied ik 1-op-1 begeleiding zowel fysiek als online. 
Liever een uitgebreid online programma wat medewerkers zelf, in hun eigen tempo kunnen volgen? Dat kan! 

Ik denk graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met me op. 

reviews

Wat anderen zeggen

Over mij

Mijn naam is Miranda Maris. Als stress- en burn-outcoach begeleid ik werknemers en bedrijven op weg naar minder stress en meer balans. Dat doe ik met stress- en burn-outcoaching op maat en met stresspreventie voor bedrijven. In 2016 had ik zelf een burn-out. Daarom weet ik wat ziek zijn door stress met je doet, maar gelukkig ook hoe je ervan afkomt. Ik volgde diverse opleidingen op het gebied van stress- en burn-outcoaching. Daarnaast heb ik jarenlang gewerkt als Customer Service en Customer Experience Manager. Mijn ervaring in het bedrijfsleven en mijn herstel van mijn eigen burn-out zet ik nu in om stress te signaleren en te voorkomen.